divendres, 12 de gener del 2007

Ryanair vol millores a l'aeroport de Reus per convertir-lo en una base d'operacions

Article publicat al diari "El Punt" el dia 12/01/2007
L'aerolínia doblarà el nombre de rutes des de Girona amb 19 destinacions noves i els primers vols interiors a Canàries
L'aerolínia de baix cost Ryanair vol repetir a l'aeroport de Reus l'èxit comercial que ha tingut en el de Girona. És per això que la companyia vol convertir l'aeròdrom tarragoní en la seva segona base d'operacions a Catalunya i la tercera a l'Estat, tot i que la directora de màrqueting europea de l'empresa, Sinead Finn, va remarcar ahir que l'aeroport reusenc no gaudeix de les infraestructures necessàries, per la qual cosa ja han iniciat contactes amb Aena. L'aerolínia continua descartant volar des de Barcelona «per no encarir els costos» i el 2007 preveu gairebé doblar el nombre de rutes des de Girona i passar de les 22 d'ara a 41. Aquest any, Ryanair farà també els seus primers vols interiors connectant Girona amb els aeroports de Tenerife i Fuerteventura.
+ Un grup de viatgers surt d'un avió de Ryanair a Reus. / Foto: J.F.
Finn no va concretar ahir quines han de ser les millores necessàries a l'aeroport de Reus perquè es converteixi en una nova base de Ryanair ni quines poden ser-ne les noves rutes. L'únic que va assenyalar va ser que espera que sigui «al més aviat possible». Ara, unes 600.000 persones volen amb l'aerolínia irlandesa des de Reus, tot i que la joia de la corona continua sent Girona. Allà, 3,1 milions de passatgers van utilitzar els seus serveis el 2006, una xifra que Finn vaticina que creixerà gairebé un 30% el 2007 fins a arribar als quatre milions.
BARCELONA, «DESCARTAT»
Finn té clar que continuen apostant per volar des d'aeroports secundaris, un fet que els permet mantenir les tarifes «més baixes d'Europa», amb un preu mitjà per bitllet de 41 euros, mentre que el d'altres low cost és molt superior, com els 62 euros d'Easyjet o els 88 d'Aer Lingus. Comparant-ho amb altres companyies, trobem els 141 euros d'Iberia o els 220 d'Air France. El Prat, doncs, «descartat». La directora de màrqueting justifica la presència en el madrileny de Barajas perquè «no disposen d'un segon gran aeroport a prop».
Ryanair té 18 bases operatives a Europa –entre les quals hi ha Girona i Madrid–, des d'on gestiona 440 rutes i un trànsit de 42 milions de viatgers el 2006. A l'Estat, tindrà aquest any 117 rutes des de 17 ciutats i nou milions de viatgers, dels quals quatre volaran des de Girona, on Ryanair posarà en marxa 19 destinacions. Aquestes, inclouen ciutats com Bolonya, Oslo, Porto, Marràqueix, Bremen i les rutes a Canàries. Per fer front al creixement, Ryanair destinarà quatre dels 21 nous avions que rebrà els pròxims dos mesos a aquest aeroport, amb una inversió de 220 milions d'euros. A Girona tindran base set avions de l'aerolínia. La companyia també va anunciar ahir una campanya de dos per un; és a dir, que amb cada bitllet comprat, se n'obtindrà un altre gratis. L'oferta, d'un milió de tiquets, és operativa des d'avui i fins dijous que ve per volar entre el 17 de gener i el 8 de febrer.
ELS CATALANS I L'ANGLÈS
La mateixa Finn va aclarir ahir que si Ryanair va retirar el català del seu web va ser perquè «els clients catalans consulten més el web en anglès que en català», tot i que fa uns dies la companyia va assegurar a la Generalitat que s'havia tractat d'un problema tècnic. Sigui com sigui, diu Finn, «tornem a tenir operatiu» el català, junt amb 17 idiomes més.