Article publicat pel Periódico el dia 30/11/2006
Foment no pot concretar encara la velocitat a què circularan els combois
Foment no pot concretar encara la velocitat a què circularan els combois
Obres a la línia d'alta velocitat davant de l'estació de Perafort-la Secuita, el mes d'octubre passat. Foto: ARXIU / JOAN PUIG
FERRAN GERHARD / TARRAGONA
JORGE ALONSO / SARAGOSSA
JORGE ALONSO / SARAGOSSA
L'AVE podria arribar a Tarragona entre els dies 18 i 21 de desembre, tot i que encara no se sap a quina velocitat ho farà. Fonts del Ministeri de Foment van assegurar ahir a aquest diari que el tram Lleida- Camp de Tarragona estarà a punt per a la inauguració abans de cap d'any perquè no han sorgit "greus problemes" a les proves, però van deixar molt clar que el departament de seguretat tindrà l'última paraula per decidir si el tren anirà a 200 quilòmetres per hora o als 280 a què ja arriba en els seus viatges entre Madrid i Lleida.
Foment vol obrir els 90 quilòmetres del nou tram entre el 18 i 21 de desembre. Preveu que sigui a principis d'aquesta setmana perquè la ministra, Magdalena Álvarez, també vol inaugurar abans de Nadal el tram de l'AVE entre Còrdova i Antequera (Màlaga). "L'únic que falta per fixar és el dia exacte", van afegir les mateixes fonts.
Amb la seva entrada en servei, la Costa Daurada serà més accessible des de Saragossa, una substancial millora de la qual es beneficiaran els milers d'aragonesos que estiuegen a Tarragona i que ara inverteixen més de dues hores a fer el mateix trajecte per la línia convencional.
CRITERIS TÈCNICS
Tècnics implicats en les proves van assenyalar que fa aproximadament un mes que els trens d'alta velocitat de Talgo fan continus trajectes per diagnosticar l'estat de la infraestructura i de les instal.lacions del tram Lleida-Camp de Tarragona.
El personal de senyalització d'Adif, l'ens públic que construeix la línia, està convençut que l'AVE podrà arribar a l'estació del Camp de Tarragona, als municipis de la Secuita i Perafort, a 280 km/h amb l'avançat sistema de control ERTMS. La resta del personal implicat en els assajos es mostra més prudent i no s'aventura a fixar una velocitat. "L'última paraula la té el departament de seguretat i l'empresa encarregada de validar-la", detallen.
Renfe també ha començat a estudiar amb els seus maquinistes els nous gràfics de treball. Les jornades s'allargaran i els operaris afectats han mostrat cert malestar perquè haurien de quedar-se a dormir sis o set dies fora de casa quan ara ho fan només un.
Regidors de la Secuita i Perafort, on es troba l'estació, dubten que els serveis estiguin a punt. Ahir, Esteve Tomàs, director general de Transports de la Generalitat, els va informar de les quatre noves línies d'autobusos que s'autoritzaran i va anunciar que s'atorgaran sis llicències de taxi a sumar a les quatre que comparteixen els dos municipis.
Foment vol obrir els 90 quilòmetres del nou tram entre el 18 i 21 de desembre. Preveu que sigui a principis d'aquesta setmana perquè la ministra, Magdalena Álvarez, també vol inaugurar abans de Nadal el tram de l'AVE entre Còrdova i Antequera (Màlaga). "L'únic que falta per fixar és el dia exacte", van afegir les mateixes fonts.
Amb la seva entrada en servei, la Costa Daurada serà més accessible des de Saragossa, una substancial millora de la qual es beneficiaran els milers d'aragonesos que estiuegen a Tarragona i que ara inverteixen més de dues hores a fer el mateix trajecte per la línia convencional.
CRITERIS TÈCNICS
Tècnics implicats en les proves van assenyalar que fa aproximadament un mes que els trens d'alta velocitat de Talgo fan continus trajectes per diagnosticar l'estat de la infraestructura i de les instal.lacions del tram Lleida-Camp de Tarragona.
El personal de senyalització d'Adif, l'ens públic que construeix la línia, està convençut que l'AVE podrà arribar a l'estació del Camp de Tarragona, als municipis de la Secuita i Perafort, a 280 km/h amb l'avançat sistema de control ERTMS. La resta del personal implicat en els assajos es mostra més prudent i no s'aventura a fixar una velocitat. "L'última paraula la té el departament de seguretat i l'empresa encarregada de validar-la", detallen.
Renfe també ha començat a estudiar amb els seus maquinistes els nous gràfics de treball. Les jornades s'allargaran i els operaris afectats han mostrat cert malestar perquè haurien de quedar-se a dormir sis o set dies fora de casa quan ara ho fan només un.
Regidors de la Secuita i Perafort, on es troba l'estació, dubten que els serveis estiguin a punt. Ahir, Esteve Tomàs, director general de Transports de la Generalitat, els va informar de les quatre noves línies d'autobusos que s'autoritzaran i va anunciar que s'atorgaran sis llicències de taxi a sumar a les quatre que comparteixen els dos municipis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada